دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا را امکاناتی از قبیل توانایی ایجاد یون منفی ازن زن و فیلترهای متفاوت و… از هم تمیز میدهد.

دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا را امکاناتی از قبیل توانایی ایجاد یون منفی ازن زن و فیلترهای متفاوت و… از هم تمیز میدهد.

نحوه کار دستگاه تصفیه هوا با ازون


دستگاه هایی که با اکسیژن فعال (ازون) کار میکنند هوای اطراف خود را به داخل هدایت کرده و با استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد و تخلیه انرژی لازم مولکولهای اکسیژن موجود در هوا را شکسته و در یک فرآیند طبیعی تبدیل به اتم اکسیژن یا همان اکسیژن فعال نموده و در محیط رها می سازد .

از آنجائیکه اکسیژن فعال به تنهایی هویتی ندارد سریعا با آلودگی های اطراف خود پیوند نموده و ساختار مولکولی آنان را تجزیه و اکسید می نماید ، و درنهایت اتم های اکسیژن با هم پیوند خورده و مجددا به اکسیژن تبدیل می شوند و از مسیر اکسیژن به اکسیژن عمل پالایش و ضدعفونی به نحو حیرت آوری انجام می گردد.

 دقیقا مانند زمانی که در طبیعت رعد و برق ایجاد می گردد و بر اثر تخلیه انرژی باعث شکسته شدن مولکولهای اکسیژن موجود در هوا شده و هوا را پالایش و ضدعفونی می نماید. این عملکرد زیبا و دقیق قابلیت تغییر ساختار انواع آلودگی هایی مانند ویروس، میکروب، قارچ، باکتری، سموم کشاورزی، هرگونه بوی نامطبوع، منواکسیدکربن ، دود سیگار ، ترکیبات آلی احتراقی و غیر احتراقی ، اکسید های ازت ، دی اکسید  گوگرد، گاز رادون ، و غیره را دارد .

جالب است بدانید چنانچه بتوانیم محیط و لوازم خود را پاکسازی نمائیم تقریبا اساس مشکل آلودگی رفع می شود و حتی برخی کارشناسان اعتقاد دارند دیگر به پالایش روزانه نیازی نیست ، چون در خصوص آلودگی ثانویه و مجدد بدن انسان اکثراً در مبارزه با آن توانمندی کامل را دارد.
این دستگاه از تکنولوژی تصفیه، ضدعفونی و بوزدایی بکار رفته در بیمارستانها و محل های خاص الهام گرفته و به روش پلاسمای سرد به تولید مستقیم اتم اکسیژن می پردازد و با میزان دلخواه و مورد نیاز در محیط رها نموده و باعث پاکسازی بی نظیر همزمان هوا ، محیط و لوازم  بدون نیاز به انواع فیلتر وتهویه هوا می گردد.


http://www.bamintahvie.com/category/purifire/air-purifier

دستگاه تصفیه هوا

مراحل فیلتراسیون دستگاه تصفیه هوا

 

ازمراحل فیلتراسیون یک دستگاه تصفیه هوا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

فیلتر میانی که معمولاً وظیفه حذف گازهای مضر باکتری- قارج بوی نامطبوع را بر عهده دارد. 

فیلتر کربن اکتیو که وظیفه حذف گازهای سمی و شیمیایی و بوهای نامطبوع را به صورت عملیات شیمیایی به عهده دارد.





 

مولد یون منفی یعنی تولید کننده اتم‌های اکسیژن با یک الکترون اضافه جهت احساس شادابی و ملموس بودن کیفیت هوامی باشد.

فیتلرهای پلاسما که از طریق ایجاد فضای یونیزه ذرات دارای بار مثبت را جذب می‌نماید .

 

 

 

دستگاه‌ تصفیه هوا به دلیل داشتن فیلترهای اولیه قابلیت جذب گردوغبار و موی انسان و حیوان را دارا می‌باشد. گاهی دستگاه‌ تصیفه هوا با به کار گیری از پیش‌ فیلترها و مواد ضد باکتری در مرحله اول تا حدودی باکتری‌ها را از بین می‌برد. فیلتر هپا که تا ۹۹/۹۹ درصد مواد معلق را جذب کرده و در بعضی موارد ویروس‌ کشی می‌کند و وظیفه از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌های مضر را دارا می‌باشد.

 در بحث تصفیه هوا که اغلب در زمستان و در هوای سرد نیاز به این فرایند قابل توجه است به دلیل پایین بودن رطوبت نسبی محیط به علت استفاده از سیستم‌های گرمازا در این فصل،‌ تولیدکنندگان بخشی را به عنوان کنترل‌ کننده میزان رطوبت محیط در دستگاه‌ تصفیه هوا درنظر گرفته‌اند که به دو صورت می‌تواند رطوبت محیط را تنطیم نمایند. روش اول استفاده از سیستم بخور سرد در دستگاه‌های تصفیه هوا و روش دوم استفاده از فیلترهای آب که خود سبب جذب آلودگی نیز می‌گردد.